mandag 12. januar 2015

Nytt år i Brunei

Etter en veldig fin juleferie med masse god mat, fellesskap med venner, familie og menighet, er overgangen ganske stor å være tilbake alene i Brunei.
Men etter noen dagers aklimatisering (bokstavelig talt) kommer man inn i rytmen (og varmen) her nede. Etter 4-5 dager har også jetlag'en gitt seg. De fleste sier at det er verst å reise østover (til Brunei), men min erfaring var igrunnen omvendt. Jeg brukte flere dager på omstillingen når jeg kom hjem, denne gangen.



Første uka på jobb bød på en ny erfaring; møte på energiministerens kontor.
Staselig bygg med masse marmor:








Som alle andre i den vestlige verden tenker jeg at det må trenes mer og spises mindre i det nye året :-)
Hadde med meg et ekstra bak-hjul til sykkelen på flyet. Klistret det utenpå kofferten og hadde ikke så store forhåpninger om å få det helskinnet ned til Brunei. Det gikk relativt bra, hjulet måtte balanseres litt, men det fikset den lokale sykkelreperatøren greit.
Nå har jeg fått rigget meg med et rullehjul for innendørs bruk og et vanlig for utendørs. Dette gjør det enkelt å bytte hjul når jeg er ute i helgene, kontra ukedager når jeg ofte sykler inne :-)




- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Jalan Pandan Lapan,Belait,Brunei

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar