fredag 8. august 2014

Nytt kapittel

Har nå startet på et nytt kapittel familien Egelands liv..... Bjørn Erik starter fra 6. August et 2 års engasjement for Aker i Brunei.
Siden dette også er en reise både fysisk og i overført betydning tenker jeg å bruke denne reise-bloggen til å dele noen av inntrykkene fra Asia fremover.
Det blir nok både reiseskildringer og andre inntrykk fra oppholdet.

Søndag og mandag før avreise samlet var familie og venner samlet for å markere denne milepælen. Det ble særdeles hyggelige og koselige sammenkomster. Gjildt å treffes etter sommeren og være sammen før høsten og spesielt for meg som skal være borte fra Haua i en lengre periode.
Mine to kjære søstre gav meg noen gode ord på veien. Fikk mange fine ord verbalt og på kort fra famile og venner, som jeg satte stor pris på.

Starter med 3 dager i Singapore for å ordne med Visa og helsesjekk.
Flott å være tilbake i Singapore. Sist var i påsken 2009, når Heidi og jeg var i Malaysia, Singapore og Kambodsja.
Det har skjedd mye i Singapore på de 5 årene; mange flere høye bygninger og mer folk.



Hadde noen enestående kulinariske opplevelser med Pepper krabbe på Clarks Quay og "asiatisk Golonka" (Golonka er en polsk spesialitet som jeg liker godt, svineknok helstekt) Svineknoken her i Singapore hadde deilig sprø svor. Se bilde.




Skal hente Visa på ambassaden fredag og reise videre til Brunei på kvelden.
Blir spennede å komme til mitt bosted de neste to årene.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Central Expressway,River Valley,Singapore

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar